Tro på något högre

Man hör många som tror på något högre men inte just uttalat Gud. Jag tycker det är bra att man inte helt o fullt tror på slumpen. Det finns så många om och men då. Jag tror att Gud finns punkt slut. Nej, egentligen så punkt slut är det inte, man har alltid rätt att ställa hur många frågor man  vill om vad som helst när det gäller tro och Gud. Det är inte jättetydligt med tanke på att det står i Bibeln att bara "några få finner vägen" det betyder att det endast är ett fåtal som verkligen tror på Gud. Och det är lite synd, men vi kristna (kristen betyder att man är följare av Kristus och tror på Jesus och INGENTING ANNAT) finns här på jorden för att sprida budskapet om Jesus. Jesus är Guds son och han kom ner till jorden för att rädda oss. Rädda oss från vadå tänker du?

Jag tror att det kommer en dag då Gud kommer döma världen, det finns ett slut för denna värdsliga jord men att det då är himmel eller helvete som gäller. Och som man sår får man skörda. Vad har du gjort med ditt liv? Det är frågan...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så om man haft ett bra liv UTAN att ha varit kristen? och nu menar jag inte att man bara för det gått runt och mördat folk, utan bara varit en helt vanlig människa. Förtjänar man helvetet då?

2009-03-20 @ 12:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0