Jesus, min coach

Jag går runt med en pin som jag betyder väldigt mycket för mig på min väska. Det står Jesus och har ett hjärta runt om sig och sen står det brinnande hjärtan. Att vara kristen är att följa Kristus. Och vem är då Kristus? Jo det är ju Jesus förstås! Kan man kalla sig kristen utan att tro på Gud eller Jesus? Nej det tycker inte jag, och nej alla är inte kristna bara för att man bor i Sverige.

När jag säger att jag vill följa Jesus betyder det att jag älskar honom så mycket att jag kan ge mitt liv för honom. Det gör att han får bestämma fritt över mitt liv därför att jag har gett det till honom. Och varför bara ge bort sitt liv sådär? Jo därför att det är det bästa man kan göra enligt mig. Jag vet inte allt (surprise) och han har vandrat här på jorden, han känner mig och vet vad som är bäst som mig så man kan säga att Jesus är min coach! Han hjälper mig när jag har det svårt och han skrattar med mig när jag är glad. Han sitter på cykeln när jag åker till skolan, han sitter brevid mig när jag gör läxorna, han går brevid mig när jag ska ner på stan. Han är med överallt! Och han är med dig också, OM DU VILL. Han kommer aldrig med tvång, du har fått ett val, VAD VÄLJER DU?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0