Evangelistveckan!

Jag kan inte låta bli att dela med mig om världens bästa grejj. Det är en konferens nere i Jönköping på tre dagar när ungdomspastorer och teamare och andra ledare samlas tillsammans för undervisning och peppning. När jag kom till tillsammans med Matilda och Jojo var vi lika förväntansfulla som Jojo och jag var på våra första konferenser. Det är helt otroligt vilka passionerade och eldiga personer det finns! Och man kan inte låta bli att smittas av! Inte av deras person utan av den som dom inspireras av! Jesus :) Han är bäst ingen protest och det finns verkligen något mer än det vanliga tråkiga gråa liv man annars ser. Öppna dina ögon och se vad livet egentligen handlar om! Han är med dig alla dagar, intill tidens slut, och vet ni vad som kommer då? :) Evigheten!

Jag tror att när man dör så kommer man till himlen eller helvetet och det beror på vad Gud bestämmer att man ska. Det står i Bibeln att han en dag ska dömma alla och därifrån kommer uttrycket om "Domedagen" som man kan höra lite var stans. Det är då Gud kommer döma alla eftersom han är den enda som vet hur man är rättvis genom allt. Livet handlar om så mycket mer än 80-90 år! Det är en förberedelse inför vad som komma skall.

Kommentarer
Postat av: MK

Grymt bra var den :)

Även om jag själv inte vill jobba i kyrkan i framtiden :P

2009-04-14 @ 09:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0