Dela Jesus, varför?

Varför kan inte jag bara hålla min tro för mig själv och inte prata om det för någon annan? Varför är inte jag bara tyst och flyter med mängden men sen i slutet när det verkligen gäller visar vem jag är istället. Nej det är för att vi är byggda så. Har du mött någon, ätit något sett något som är helt underbart då kan du bara inte vara tyst och låta det gå förbi! Nej du börjar prata som aldrig förr om det du har upplevt så att andra får chansen att dela samma sak med dig. Det hjärtat är fyllt av talar munnen och det är så sant! Mitt hjärta är fyllt av Jesus men tydligen inte tillräckligt för alla som känner mig har nog inte hört mig tala om Jesus. Jag hoppas att det syns på mig. Att jag lever i världen och inte av den. Det betyder att jag vägrar böja mig för sånt som media och folk runt omkring mig försöker lura på mig. Jag är bra, jag är tillräcklig och jag duger som jag är! Det gör du också, så varför dö som en kopia när du föddes som ett orginal?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0