Vilken underbar dag

Idag skulle jag vilja börja med att dela med mig av några tips klicka här för att läsa en bra blogg: http://anamilena.blogg.se/

Jag håller på att läsa ytterligare en bok. Och den har jag faktiskt redan läst "Den oemotståndliga revolutionen" av Shane Claiborne. Saken är den att förut läste jag den på engelska och nu tänkte jag läsa den på svenska. Så att jag verkligen inte missar någonting. Boken inleds med ett kapitel där han beskriver olika "personlighetet" han har vart som kristen. Han har glidit runt därför att han var tvungen, han var där för att det var snygga tjejjer, han var där för att ta emot Jesus 6-8  gånger bara för att det kändes så bra varje gång. Han försökte verkligen järnet med att vara en kristen och ändå blev han bara besviken på kyrkan men han blev mer o mer intresserad av Jesus. Han undrade vad det var en person. Han skriver att om Jesus är lika tråkigt som söndagsmötena han gick på, då vill han inte vara med. Men han upptäckte något mer. I bibeln står det att "den som är sist ska komma först"

Det betyder alltså att man inte ska sträva efter att vara så populär och trendig man kan för då missar man hela poängen med Gud. Du behöver inte försöka göra dig bättre än du redan är, du behöver inte jämföra dig med någon annan, du behöver inte önska att du var annorlunda för du är redan perfekt! Gud har skapat dig precis som han ville och precis som han har tänkt! Han har lagt ner egenskaper i dig som han vill att du ska använda! Vad nöjd med dig själv för du är underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0