Gud är underbar och jag är glad

Det är sällan jag läser böcker men ibland gör jag det och jag tycker inte det är tråkigt, jag bara tar inte mig tid till det. När jag började på en bok som heter "Att vara missnöjd är en bra början" tänkte jag att jag bara läser bra böcker, för är den dålig läser jag inte ut den. Den här extraordinära boken är skriven av Bill Hybels som driver en ganska fet kyrka i USA som heter Willow Creek. Och anledningen till att han började skriva var för att han undrade vart folk fick sin inspiration ifrån. Han tänkte att hur i hela friden kan folk offra hur mycket tid som helst på att frivillig arbeta och inte få några kronor alls för det. Varför gör folk som de gör? Hur kommer de sig att vissa jobbar som t ex läkare? Hela boken genomsyrar folk som brinner för olika saker och jag kunde inte låta bli att bli inspirerad! Jag som bara läser böcker högst då och då präntar igenom 150 sidor på 3 timmar mitt i natten för att jag inte kunde sluta. Jag har hittat min dröm och det är helt underbart att alla människor har drömmar. Du kanske inte vet just nu exakt vad du vill bli men någonting har du inom dig! Och jag tror inte att det kom dit av en slump. Varför lever du som du gör? Varför vill du jobba med något särskilt? Vem är du? Det är otroligt intressanta frågor! Det finnns något mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0